A Google 2015-ben indította DNI kezdeményezését azzal a céllal, hogy támogassa az újságírói szakmát, és felkarolja az online kiadók innovációs ötleteit. A Central Digitális Média korábban sikertelenül pályázott, azonban idén újra próbálkoztunk, aminek eredményeként a 24.hu jelentős mértékű támogatást nyert el fejlesztési terveinek megvalósításához.

Nagyon büszke vagyok arra, hogy nyertünk, és különösen büszke vagyok amiatt, hogy egy sikertelen tavalyi pályázat után nem csüggedtünk, hanem újra próbálkoztunk. Mindenki felállt, megrázta magát, és nyomban azon kezdett dolgozni, hogyan tudunk a következő alkalomra egy sokkal jobb pályázatot elkészíteni. És sikerült. Mert erről szól az életünk a jelenlegi környezetben. Megpróbáljuk, nem sikerül, újragondoljuk, állítunk a váltókon, és sikerülni fog. Nagyon köszönöm mindenkinek, aki részt vett a projektben. Remélem, még sok hasonló siker áll előttünk.

A pályázattal a Central két egymásra épülő technológiai megoldásra kért fejlesztési támogatást. Az első egy – a magyar nyelvre fejlesztett – gépi tanulás alapú automatikus címkéző rendszer, ami a digitális tartalmak címkézési folyamatait teszi hatékonyabbá. Egyszerűen szólva a pontosabb és részletesebb címkézésnek köszönhetően gyorsabb lesz a keresés a tartalmakban, a cikkekhez kapcsolódó tartalmi ajánlók pontosabbakká válnak, és jobb minőségű adatokat kapunk az olvasók tartalomfogyasztási szokásairól is. A jobb minőségű adatok alapján a hirdetőket is személyre szabottabb ajánlatokkal tudjuk megszólítani. A fejlesztés lezárultát és 24.hu-s debütálását követően az automatikus címkézési rendszert modulszerűen tudjuk alkalmazni más digitális kiadványainknál is, így a DNI támogatás többszörösen hasznosul a Centralban.

A második Google által támogatott technológiai újítás egy a teljes online portfólióra kiterjedő regisztrációs rendszer. A két technológiai fejlesztés együttesen lehetővé teszi, hogy személyre szabott nyitóoldalt, hírleveleket, és több érdeklődésalapú tartalmat adjunk az online magazinjaink olvasóinak.