A jövő betege állt a CM Sales gyógyászati-kommunikációs konferenciájának központjában

A tudatos beteg állt a CM Sales által megrendezett idei gyógyászati-kommunikációs konferencia fókuszában. A Tájékozott döntéshozatal című konferencián résztvevő patikai, gyógyszergyártói és kutatói szegmenst képviselő szakemberek olyan kérdésekre keresték a választ, mint hogy mi ma a beteg szerepe saját gyógyulásának folyamatában, melyek az orvos-beteg kommunikáció követendő irányai, és hogyan szólíthatjuk meg a 21. századi tudatos, tájékozott fogyasztót.

Informált, saját gyógyulásának folyamatában aktívan résztvevő, az orvossal és a gyógyászati szakemberekkel partneri viszonyban döntést hozó beteg – a szeptember közepén megrendezett találkozó minden előadója és a HáziPatika.com videóüzenetben megszólaló orvosszakértői is egyetértettek abban, hogy ilyen a jövő gyógyászatának főszereplője.

Ahogy Dr. Pataki Vera gyógyszer-kommunikációs szakértő a rendezvény moderátora köszöntőjében kiemelte, az eddig passzív szerepkört betöltő beteg újraértelmezéséhez és a fogyasztó és gyógyszergyártó közti hatékony kommunikáció fenntartásához az egészségügy minden szektorában teljes paradigmaváltásra van szükség.

A bevezető prezentációban megfogalmazott célokhoz csatlakoztak Bagi Bea és Szerencsés Dóra, az Inspira Research kutatói és Dr. Zlinszky János, a BENU Magyarország Zrt. igazgatósági tagja is. Az előadók a patikában vizsgált vásárlások típusai és a gyógyszertárak felé támasztott megváltozott fogyasztói igények alapján megfogalmazták, a patikusnak egyszerű kiszolgálóból újra segítő féllé kell válnia, interakciót és empatikus kommunikációt kezdeményezve a hozzá forduló vásárlókkal. Gellért Gabriella, a SANOFI senior brand managere (Nutritional Category Lead / Magne B6 & Pharmaton Vital) a MagneB6 sikertörténetén keresztül hangsúlyozta az edukáció és az integrált kommunikációs kampányok fontosságát: míg néhány évvel ezelőtt kevesen ismerték fel a stressz forrásaként a magnéziumhiányt, mára már 11%-kal nőtt az étrendkiegészítő fogyasztása.

Esettanulmányokat mutattak be a Central Médiacsoport marketingszakértői is, Kriska Erika és Fábián Sándor is. Kriska Erika a HáziPatika.com néhány hónap alatt több mint hétezer regisztrálót aktivizáló Életmódváltók programjának eredményeiről számolt be. Az egészségtudatos életmód propagálását célul kitűző kampány változatos kommunikációs eszközökkel és mozgásra serkentő eseményekkel szólította meg a komplex segítséget keresőket. Fábián Sándor a közösségi média szerepét vizsgálta a betegségekkel küzdők döntéseiben és véleményformálásában: előadása a HáziPatika.com cukorbetegeknek szóló zárt Facebook csoportjának közel tízezer tagjára fókuszált.

Dr. Herbert Zsófia (Cluster Medical Lead) a GSK képviseletében pedig az asztmások betegségérzékelését felmérő kutatása kapcsán hívta fel a figyelmet a beteg saját terápiájában elfoglalt szerepének fontosságára. A konferencia résztvevői a közös gondolkodáson túl a Nők Lapja Egészség által jelölt, az egészségtudatos életmódot képviselő közszereplők közül a lap „Egészség Hőse” címének birtokosát is kiválaszthatták.



Címkék: