Szétszedtük. Újraterveztük. Újautó-vásárlóknak.

Egy új autó több egyszerű vásárlásnál: jelenthet egy új kezdetet, életünkben való előrelépést, elismerést önmagunk felé. Van, akinek egy régi vágy beteljesülése, van, akinek a mindennapi rutinhoz szükséges megbízható társ. Ami azonban a legtöbb autóvásárlásra jellemző, hogy akár több hónapot is igénybe vesz, és a fogyasztó nem bízza a véletlenre, hogy melyik modellt és melyik kereskedőt választja. Mindenki szeretne felkészült és magabiztos lenni, hogy jó döntést hozhasson. Ebben segít látogatóinak a megújult Vezess. 

It all starts with a dream

Az online vásárlás sok fogyasztói cikk esetében már kiválóan működik. Egy új autó azonban nagyobb mértékű személyes bevonódással járó fogyasztói döntésnek tekinthető, mint például egy laptop. Ma még elképzelhetetlennek tűnik, hogy valaki úgy vegye meg új kocsiját, hogy előtte el ne vinné egy körre. Éppen ezért az újautó-vásárlókat kiszolgáló digitális megoldások még gyerekcipőben járnak. A Vezess felfedezte ezt a rést, és stratégiai irányváltásával ebben szeretné segíteni látogatóit. Az újautó-vásárlás folyamata azonban sokkal hamarabb elkezdődik, mint ahogy az érdeklődő besétál az autószalonba.

A Vezess megújulásával célul tűzte ki, hogy Magyarországon elsőként,  digitális tanácsadóként elkísérje a fogyasztókat ezen az úton: az új autó iránti vágyakozástól az első Google keresésen át az autószalonig. Az út egyes állomásain más-más módon tudjuk segíteni látogatóinkat, hogy ne csak a vezetés, de a vásárlás is élmény legyen. Összegyűjtöttük hogyan:

1. A teszt, az autóvásárlás motorja

A vásárlást fontolgatók számára a márkák saját oldalain elérhető információkon túl független szakértők autótesztjei, valamint az autós közösség visszajelzései nagy értékkel bírnak. A tesztek során szakértőink elfogulatlanul, objektíven, összehasonlítható módon mutatják meg a legújabb modelleket. A megújult nyitóoldalon az újautó-tesztek kapták a főszerepet.

2. A hiteles és releváns információk nyomában

Nem könnyű eligazodni a hatalmas információmennyiség útvesztőjében. Ezt mi se mutatja jobban, minthogy egy 3 hónapos, vásárlást megelőző időszakban, átlagosan 900 digitális interakció történik, ami lehet keresés, oldalmegtekintés, videó lejátszás, kattintás.* Annak érdekében, hogy a látogatók könnyen rátaláljanak tesztjeinkre, az oldalt SEO szempontból optimalizálva alakítottuk át a menütől a teszt-és márkaoldalakig. A menüben hangsúlyos helyet kaptak a márkaoldalak, valamint az újautó-tesztek. Márkaoldalaink, tesztoldalaink, valamint karosszériaoldalaink tartalmai szorosan együttműködnek és támogatják az oldal cikkeinek láthatóságát a keresőben.

Az egyes méretosztályokkal kapcsolatos hírek és tesztek gyűjteményére irányító nyitóoldali menü

A látogató útvonalának egy példája

A látogató útvonalának egy példája

4. Mobile first

Az autóvásárlással kapcsolatos digitális interakciók 71%-a mobilon történik.*  Az új Vezess UI és UX fejlesztésénél külön figyelmet szenteltünk a mobil felületnek, hogy az információgyűjtés kis képernyőn is maximális élményt nyújtson.

5. A vezetés élményét semmi nem helyettesítheti

Egy teszt elolvasása sem helyettesítheti annak az élményét, hogy a leendő tulajdonos elviszi egy tesztkörre a kocsit.  A látogatóinkat szeretnénk elkísérni és támogatni a vásárlás teljes folyamatában, így a tesztoldalakról tovább irányítjuk a látogatót a tesztvezetésre való jelentkezéshez és a modell konfigurátorához.

Ha a teszt elolvasása után szimpatikus volt az adott modell a látogatónk számára, a tesztoldalakon elhelyezett baloldali menü segítségével könnyedén továbbléphet a modell saját oldalára.



Címkék: