A podcastok népszerűsége kétségkívül a csúcson van, amelyet az IAB legfrissebb reprezentatív podcast kutatása is megerősít. A nagyobb tartalomgyártók közül a Central Médiacsoport rendelkezik a legjelentősebb podcast portfólióval.

 

Mi a Central Médiacsoportnál rendkívül elkötelezettek vagyunk a podcastok iránt, amit mi sem mutat jobban, minthogy erős márkáinkkal közel három év leforgása alatt, csaknem 1 200 podcast epizódot forgattunk le, ezzel pedig közel 9 millió podcast adás indítást elérve! Ha a Hírstart naponta többször jelentkező robot podcastjét is belevesszük a számításba, akkor több, mint 13,5 millió indításról beszélhetünk.

Online portfóliónk kiemelt podcastjei

 

24.hu

A Central online portfóliójának podcastokban legerősebb tagja a 24.hu, amely 2022-ben Az Év Podcastműhelye díjat is elnyerte. A kínálatot tucatnál is több sorozat alkotja, amelyben a gasztronómiától a sporton át a környezetvédelemig találhat mindenki számára érdekes témát. A sokrétű tartalmak csak az idei év első négy hónapjában 736 ezer lejátszást generáltak, ez több mint másfélszeres növekedés az előző év hasonló időszakához képest.

A tartalmak közül a hírlap politikai újságíróinak kibeszélő műsora, a Háromharmad bizonyult a legnépszerűbbnek: a heti sorozat teltházas közönség előtti estéken is bemutatkozott. A Háromharmadot a bűnügyekkel foglalkozó Tangó és Kes, valamint a rövid idő alatt mértékadóvá vált gazdasági podcast, a Della követi. A 24.hu nemcsak a B2C piacra gyárt tartalmat: havonta jelentkezik reklámipari podcastje, a Reklámszünet, amelyben a reklámipar fontos szereplőivel beszélgetnek.

A podcastokat kiváló lehetőségnek tekintjük, hogy személyesebbé tegyék a 24.hu márkáját, hiszen felkészült újságíróink, szerkesztőink szó szerint megszólítják a hallgatókat. A hallgatói szokásokat figyelve a közeljövőben tovább erősítjük a YouTube-os jelenlétünket, valamennyi podcastunk megjelenik ezen a platformon is.

Szigeti Péter

férfi digitálisportfólió-igazgató

Vezess

A szegmensében piacvezető Vezess első podcastje Csapatrádió néven fut. A sorozatban a Forma1 versenyeivel, valamint a sportág legfrissebb aktualitásaival foglalkoznak. Emellett hamarosan egy új sorozatot is elindítanak Helyzetjelző névvel, amelyben a hét legérdekesebb autós híreiről beszélgetnek majd a Vezess újságírói.

nlc.

Az nlc. podcastjai olyan témákat dolgoznak fel, melyek sok embert érdekelnek és érintenek a hétköznapok folyamán, így külön csatornája van a gyereknevelésnek, párkapcsolati elakadásoknak, de a női vállalkozói lét nehézségeit is bemutatják. Sőt mi több, az nlc. felkarolja, és segítséget nyújt azon podcast sorozatok számára, akik szeretnének szélesebb rétegekhez eljutni, egyfajta inkubátorházként működve.

Az nlc-nél hangot adunk a nőknek és hangot adunk a minőségi tartalmainknak is.

Munkácsy Márton

nlc. társfőszerkesztő

Marie Claire

Már a harmadik évada indult el a Mit gondol? podcastnak Lukács Lucával a marieclaire.hu-n. Hozunk egy szót, egy fogalmat és keresünk hozzá egy ember, akinek a véleménye valamiért különösen fontos és releváns a témában. Az idei évadban beszélgettünk Schell Judittal az anyaságról, Mohamed Fatimával a származásról és például Kiss Gergely olimpikonnal a kitartásról. A sorozat mellett Női tárca című podcastjükben szakértőkkel beszélgetnek arról, hogyan érdemes tudatosan bánni a pénzzel. A márka számára kiemelt értékkel bír a környezetvédelem és a tudatosság, így egy öko podcastot is indítottak. Minőségi énidőnek számít podcastot hallgatni! Ezzel a céllal készítjük el beszélgetéseinket!

Tóth-Szántó Krisztina

Marie Claire főszerkesztő

Gyerekszoba

A tavalyi évben megújult Gyerekszoba.hu immáron kétféle tematikus podcast-sorozattal büszkélkedhet, ezek egyike az Anyapercek, melynek során a készítők szakértők segítségével keresik a naprakész válaszokat teherbeeséssel, terhességgel, babaápolással, valamint gyerekneveléssel kapcsolatos fontos kérdésekre.

Az Anyapercek mellett népszerű sorozatuk az Anyakivan podcast, melynek házigazdája a kendőzetlenül őszinte és közkedvelt Semjén Nóra influencer. Ő az epizódok során civil szülőkkel és ismert emberekkel beszélget a szülői lét szépségeiről és nehézségeiről, és igyekszik praktikus tanácsokkal szolgálni.

Hírstart

A Hírstart Robot podcastje egy teljesen automatizált hírműsor, ahol a felolvasást, a hírszemlét és a publikálást is egy robot végzi, szerkesztői felügyelettel. Naponta 4 adás készül, a friss híreket reggel és este is meghallgathatjuk, ezen kívül a tech rovat érdekességeiből, valamint a film-zene-szórakozás tematikából áll össze napi beszámoló. A Hírstart által választott innovatív, robotizált megoldás állandó minőséget nyújt, könnyen beilleszthető tartalommal és üzenettel célzottabb hirdetési stratégiát és a költséghatékony megjelenést biztosít a hirdetőknek.

Startlap

A PénzÜgyes hirdetői igényre jelentkező adásaiban Györfy Rúben beszélget partnerével a pénzügyekről érthetően, könnyed stílusban. A sorozat célja, hogy minél szélesebb körben ébressze pénzügyi tudatosságra az embereket, és az adott esetben olyan eszközrendszert adjon a hallgatóság kezébe, amellyel magasabb színvonalon, profitábilis befektetésekkel, passzív jövedelmet is képezve, anyagilag független életet élhessenek.

Nosalty

A Nosalty ügyféligényre az alábbi izgalmas podcasteket tudja elindítani:

A Nosalty Foodcast podcastje mindent lefed, ami gasztronómia, bepillantást engednek a legjobb hazai séfek főzési technikáiba, valamint olyan magas szintű tippeket adnak a hallgatóság számára, melyeket érdemes kipróbálniuk.

Az Ésszel a kosárba, a Nosalty életmód podcastje, táplálkozásról, életmódváltásról, tudatos étkezésről, vásárlásról, fenntarthatóságról és környezetvédelemről – szakértőkkel és inspiráló aktivistákkal.

A Konyhanyelven podcast epizódjai során villáminterjúkban faggatják ki gasztroközeli alanyaikat olyan kulisszatitkokról, amelyeket csak kevesen mernek megkérdezni. Gasztro kérdezz-felelek konyhanyelven, mert ebben az interjúsorozatban nincsenek helyes vagy helytelen válaszok, nem a nagy szavakra és a nagy megmondásokra gyúrnak, hanem az őszinteségre. Lecsupaszítva, röviden, tömören, emberközelien és érthetően, sok humorral – egyenesen a konyhából.

A Nosalty-nál elkötelezetten támogatják a hazai termelőket, ételmanufaktúrákat, tervezőket és alkotókat. A #HÁZICSEMEGE podcast célja, hogy minél több emberhez juttassák el azoknak a hazai kisvállalkozásoknak a hírét, amelyek szívvel-lélekkel készítik termékeiket a legmagasabb színvonalon.
A podcast keretében mutatnak be újabb és újabb figyelemreméltó vállalkozásokat.

A #HÁZIMENZA sorozat a magyar gasztronómia és a kreatív szakma ismert és civil személyeinek konyhájába enged betekintést, amit egy bensőséges beszélgetés varázsol egyszerre szórakoztatóvá és inspirálóvá.

 

Forrás: 2020.01-2023.04, Central portfólió, Blubrry, Simplecast, Spotify lejátszások;
IAB, Podcast Insight Hungary 2023 kutatási eredményei



Címkék: