Az elismeréssel olyan előremutató, infrastrukturális és oktatási fejlesztések támogatása a cél, melyek új egészségügyi megoldásokat és módszertant hordoznak magukban. A beérkezett munkákat öttagú zsűri bírálja el, melyben Kempf Zita, a HáziPatika.com és a Gyerekszoba.hu főszerkesztője, illetve Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport kreatív és kommunikációs igazgatója is helyet foglal. A díj szakmai partnere a Magyar Kórházszövetség, médiapartnere a Central Médiacsoport és a Central Medical Content Hub egészségkommunikációs együttműködés, míg a díj arca Lékai-Kiss Ramóna, a BioTechUSA márkanagykövete.
Az újonnan létrejött díj célja, hogy felhívja a figyelmet az egészségtudatosság, a társadalmi jóllét fontosságára, ezáltal inspirálja az egészségügy és az oktatás területein dolgozó szakembereket, és anyagi támogatást nyújtson az egészségügy vagy az egészségüggyel kapcsolatos oktatási területen dolgozó szakemberek, kórházi osztályok, kutatócsoportok, civil szervezetek és intézmények ötleteinek megvalósításához, így biztosítva nagyfokú láthatóságot tevékenységükhöz.
Három kategória és közönségszavazás, 18 milliós összdíjazás
Október 14-től három kategóriában várják a pályamunkákat:
- Az év legkiemelkedőbb egészségügyi innovációs tevékenysége: a kategóriában olyan pályázatokat vár a vállalat, amelyek új, kreatív megoldásokat kínálnak az egészségügyi ellátás, prevenció vagy rehabilitáció területén. Emellett pedig jelentős hatással vannak a betegek életminőségére, életmódjára és az egészségügyi rendszer hatékonyságára.
- Az év legkiemelkedőbb infrastrukturális fejlesztési terve: a kategóriában olyan pályázatokkal lehet jelentkezni, amelyek célja az egészségügyi intézmények fizikai környezetének fejlesztése, legyen szó felújításról, eszközbeszerzésről vagy új egészségügyi létesítmények tervezéséről, egyúttal javítják a betegek komfortját, valamint a dolgozók munkakörülményeit.
- Az év legkiemelkedőbb edukációs módszertana vagy egészségműveltséget célzó edukációs kampánya: a kategóriában olyan pályázatokat vár a vállalat, amelyek innovatív oktatási módszereket vagy kampányokat dolgoztak ki az egészségtudatosság és egészségműveltség növelésére iskolai tananyagok, online platformok, közösségi programok vagy médiakampányok formájában.
A győztes pályázatot benyújtó szervezeteket kategóriánkként 5-5-5 millió forinttal támogatja a BioTechUSA. Az elismerésben nem részesült, de a döntőbe bekerülő legjobb 6 pályázat közül közönségszavazás útján egy különdíj kerül majd kiosztásra. Ezen elismerést elnyerő szervezet törekvéseit 3 millió forinttal támogatja majd a cégcsoport.
Független szakmai zsűri bírálja el a pályázatokat
A díj megalapításakor fontos cél volt az is, hogy annak elbírálásában az egészségügyből érkező szereplők mellett egészségügyi médiumok szakértői is részt vegyenek. Így helyet foglal a zsűriben Dr. Velkey György János, a Díj szakmai partnerének, a Magyar Kórházszövetségnek elnöke, Pácsonyi Daniella, a Díj médiapartneri szerepét betöltő Central Médiacsoport kreatív és kommunikációs igazgatója, valamint Kempf Zita, a Central Médiacsoport két egészségfókuszú portálja, a Házipatika.com és a Gyerekszoba.hu főszerkesztője is. Az alapító részéről Lévai Bálint, a BioTechUSA-cégcsoport vezérigazgatója, valamint Lékai-Kiss Ramóna, a BioTechUSA az Egészségért Díj arca, a BioTechUSA márkanagykövete értékeli majd a beérkező pályázatokat.