Egyéb kategória 1 week

A márkahűség a kulcs: a lakosság ötöde olvassa a Central kedvenc magazinbrandjeit

Egymást erősíti a print és a digitális jelenlét.

Rendre a TOP50 legnépszerűbb weboldal között szerepel a nőklapja.hu és a story.hu, amelyek az elmúlt fél évben 40%-ot meghaladó mértékben növelték egyedi látogatóik számát. Az ország kedvenc magazinmárkái a print megjelenésekkel kiegészülve közel 2,14 millió embert érnek el, ezzel biztosítva a Central Médiacsoport piacvezető szerepét a nőimagazin-szegmensben.

Az olvasók a megszokott tartalomhoz és az évtizedek óta kedvelt márkákhoz lojálisak – ez olvasható ki a legnépszerűbb hazai magazinbrandek olvasottsági adataiból. A Nők Lapja, a Story és a Meglepetés nemcsak a nyomtatott piacon őrzi piacvezető pozícióját, de a digitális térben is egyre növekvő elérést mutat:

  • A legolvasottabb női hetilap, a Nők Lapja olvasótábora 470 ezer főt tesz ki, a noklapja.hu online látogatószámával kiegészülve pedig több, mint 1,3 millió embert ér el.
  • A piacvezető sztármagazin, a Story 412 ezer print olvasója a story.hu látogatóival együtt közel 1,24 millió főre rúg.
  • A Meglepetés magazint hetente 215 ezer fő veszi kézbe, amit a meglepetes.hu digitális olvasói 580 ezerre tornáznak fel.

Az online olvasótábor dinamikus növekedése azt mutatja, hogy a hagyományos magazinmárkák erőteljes digitális jelenlétet építenek, ami további lehetőségeket teremt a hirdetők számára is. És hogy mit jelent a számok nyelvén a dinamikus növekedés?

  • A legnagyobb előrelépést a story.hu könyvelte el az elmúlt 6 hónapban: az oldal napi látogatóinak száma 67%-kal emelkedett, az átlagos napi oldalletöltések pedig közel duplájára növekedtek.
  • A fél évvel korábbi állapothoz képest 44%-kal többen látogatják a nőklapja.hu-t, ahol az oldalletöltések száma is 41%-kal nőtt. A látogatók immár átlagosan 3:15 percet töltenek az oldalon, ami 26%-os növekedést jelent tavaly januárhoz képest.
  • A meglepetés.hu szintén jelentős növekedést mutat az elmúlt év során: 57%-kal nőtt a havi látogatóinak száma, az oldalletöltések pedig megduplázódtak. Ezzel párhuzamosan az oldalon eltöltött idő is 17%-kal emelkedett.

Egyre nagyobb a Central részesedése a női online magazinok piacán

A Central női online magazinmárkáinak erőteljes növekedése annak fényben különösen kiemelkedő, hogy az elmúlt évet elemezve a főbb versenytársak többségénél jelentős csökkenés mutatkozik mind látogatószám, mind oldalletöltés tekintetében. Ez azt is jelenti, hogy a Central egyre nagyobb szeletet tud kihasítani a női piac tortájából a főbb konkurensek rovására.

Magazinmárka, mint content powerhouse: a platformra szabott tartalomé a jövő

„A Central Médiacsoportnál a márkákra, mint content powerhouse-okra tekintünk. Tartalmainkat az olvasói és felhasználói igények szerint szabjuk platformra, ahelyett, hogy külön kezelnénk a print és az online szegmenseket. Ezzel biztosítjuk márkáink folyamatos fejlődését, a célcsoport bővülését és hirdetési megoldásaink magas reklámhatékonyságát. A piacvezető helyzet megtartása és a versenytársakhoz képest mutatkozó folyamatos növekedés megerősíti stratégiánk sikerességét: a print és az online tér nem egymás ellen dolgozik, hanem együtt, egymást erősítve biztosítja a legjobb hirdetési eredményeket partnereink számára.”
Dévay Gabriella
magazin értékesítési vezető

Forrás: TGI-NOK 2023/3-4 2024/1-2 (keresztolvasottsággal csökkentve), E-Gemius, 2024.07-2025.01.

Megosztom