GINOP Plusz-3.2.1-21 „A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül”
A kedvezményezett neve: Central Médiacsoport Zrt.
A képzések elnevezése és célja:
A képzés elnevezése: Angol A2/1
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása
A képzés elnevezése: Angol B1/1
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol B2/1
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol C1/1
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol A2/2
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol B1/2
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol B2/2
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol C1/2
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol A2/3
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol B1/3
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol B2/3
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A képzés elnevezése: Angol C1/3
A képzés célja: A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
A szerződött támogatás összege: 51.062.500 Ft
A képzések részletes bemutatása:
Angol A2/1:
A KER A2 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell értenie olyan mondatokat és gyakrabban használt kifejezéseket, amelyek az őt közvetlenül érintő területekhez kapcsolódnak. Tudnia kell kommunikálni olyan egyszerű feladatok során, amikor közvetlen információcserére van szükség, ismerős és begyakorolt élethelyzetekben.
Tudnia kell egyszerű nyelvi eszközöket használva beszélni saját hátteréről, szűkebb környezetéről és a közvetlen szükségleteivel kapcsolatos dolgokról.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek globálisan
megérteni a személyes tapasztalatokról és egyszerű témakörökről szóló, pl. hangosbemondó által közvetített vagy reklámszöveget, valamint megérteni kifejezéseket és a leggyakrabban előforduló szavakat személyes témákban.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kommunikálni mindennapi helyzetekben, amelyek egyszerű és közvetlen információcserét igényelnek ismerős témakörökben és élethelyzetekben.
A kommunikáció során egyszerű kifejezéseket és mondatokat tudjanak használni.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kikövetkeztethető információk megkeresésére, valamint rövid, egyszerű mindennapi szöveg (pl. hirdetés, rövid utazási brosúrák, menetrendek, egyszerű magánlevelek) megértésére.
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek rövid, alapvető információkat tartalmazó szövegek (pl. egyszerű magánlevelek) megírására, tudjanak rövid feljegyzéseket készíteni és üzeneteket írni.
Közvetítői készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való felkészítéskor fejlesztjük.)
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek egyszerű magyar nyelvű szövegeket leegyszerűsített formában, szóban a célnyelvre közvetíteni. Legyenek képesek továbbá egyszerű célnyelvi írás‐ és szóbeli szöveg lényegét magyarul írásban összefoglalni.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó A2/1, A2/2 és A2/3 modulok között):
2.1. üdvözlés (találkozáskor és búcsúzáskor)
2.2. bemutat(koz)ás
2.3. köszönetnyilvánítás
2.4. figyelemfelhívás
8.1. múltbeli eseményekről és cselekvésekről szóló információkat
nyújtani és megérteni
8.2. szokványos eseményekről és cselekvésekről információkat adni és megérteni (jelen)
8.3. jövőbeli eseményekre és cselekvésekre utaló információkat adni és megérteni
Angol B1/1:
A KER B1 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak
meg kell értenie és használnia kell olyan világos és standard szövegeket, amelyek ismert témákról szólnak, és gyakori helyzetekhez kapcsolódnak a munka, az iskola, a szabadidő stb. terén. Képesnek kell lennie elboldogulni a legtöbb olyan helyzetben, amely a nyelvterületre történő utazás során adódik. Tudjon egyszerű, összefüggő szöveget alkotni olyan témákban, amelyeket ismer, vagy amelyek az érdeklődési körébe tartoznak. Legyen képes leírni élményeket, álmokat, reményeket és ambíciókat, továbbá röviden tudjon megindokolni különböző álláspontokat és terveket.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind általánosságban, mind néhány részletével együtt megérteni az átlagos beszédet ismerős témakörökben, valamint hogy megértsék az aktuális eseményekről, ill. személyes és szakmai témakörökről szóló rádió és TV programokat, ha a beszéd viszonylag lassú tempójú és tagolt.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek különböző élethelyzetekben kommunikálni és tudják egyszerű kifejezéseket használva személyes véleményüket kifejezni számukra ismerős, személyes és mindennapi témakörökben, amelyek élményeket, és eseményeket, álmokat, reményeket és ambíciókat írnak le.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek globálisan és egyes lényeges részleteiben is megérteni gyakran használt mindennapi vagy munkával kapcsolatos nyelvezetű szövegeket (pl. álláshirdetés, használati utasítás, magánlevelek stb.).
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek rövid, egyszerű szöveg megírására, amely információt és személyes véleményt tartalmaz ismerős vagy személyes témakörökben.
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való felkészítéskor fejlesztjük.)
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek átlagos nehézségű magyar nyelvű szöveg tartalmát a célnyelven szóban közvetíteni. Legyenek képesek továbbá átlagos nehézségű írott célnyelvi szöveget a stílus pontos visszaadása nélkül elfogadható pontossággal magyarra fordítani szótár segítségével, illetve szótár segítségével lexikailag és szintaktikailag az átlagosnál könnyebb magyar szöveget a célnyelvre lefordítani.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó a B1 KER szint moduljai között):
életkori sajátosságok, viselkedési szokások, divat/öltözködés/szépségápolás
szerepek a családban, férfi‐nő kapcsolat, munkahelyi kapcsolatrendszerek, család/gyermeknevelés, generációk kapcsolata és együttélése, házasság/válás/együttélési formák, bérlakás/saját tulajdonú lakás, albérlet, lakásvásárlás/lakáshitel, lakáskorszerűsítés, gépjárművezetés/közlekedési szabályok, közlekedési balesetek, közlekedés gyalogosan, kerékpáron, külföldi utazások céljai/formái vásárlási szokások, áruházláncok/csomagküldő szolgálat, kis boltok kontra bevásárlóközpontok, vásárlói reklamációk
A nyelvtudás szerepe a kommunikációban: szolgáltatások: az autóbérlés, a biztosítás és fajtái, utazási irodák/ bankok, javítások/garancia, közüzemi szolgáltatások
zenei irányzatok/zenei ízlés, könyv kontra Internet, mozi színház kontra tv, videó
az időjárási előrejelzések szerepe, pontossága, időjárás és közérzet, (orvosmeteorológia), a klíma és a növény/állatvilág
Angol B2/1:
A KER B2 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell érteniük összetettebb konkrét vagy elvont témájú hallott és írott célnyelvi szövegek fő gondolatmenetét. Folyamatos és természetes módon kell tudniuk interakciót folytatni anyanyelvű beszélővel. Összefüggő, részletekre is kiterjedő szöveget kell tudniuk alkotni írásban különböző témák széles körében, és képesnek kell lenniük a gondolataikat egy aktuális témáról szóban kifejteni, véleményüket indokolni.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind globálisan, mind egyes részleteiben megérteni hosszabb beszédet, előadást, beszélgetéseket, rádió és TV programokat, sőt vitákat is, ha az ismerős témában zajlik.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kommunikálni ismerős témákban és élethelyzetekben, ki tudják fejezni véleményüket érdeklődési körüknek széles skáláján. Képesnek kell lenniük anyanyelvi beszélőkkel nehézség nélkül folyékonyan és spontán módon kommunikálni.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind globálisan, mind részleteiben a modul nyelvi követelményeinek megfelelő nehézségű különböző szövegeket megérteni, amelyek aktuális problémákról szólnak, és amelyekben a szövegalkotók különböző nézeteket vallanak, beleértve a kortárs irodalmi prózát is.
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek világosan, részletekre is kitérve fogalmazni, információt és személyes véleményt átadni saját érdeklődési területüknek széles skáláján (pl. esszék, jelentések).
Közvetítési készség (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való felkészítéskor fejlesztjük.):
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mindennapi élethelyzetekben és munkahelyi szituációkban mások gondolatait szóban a célnyelven közvetíteni. Legyenek képesek továbbá átlagos nehézségű írott célnyelvi szöveget durva stílustörés nélkül elfogadható pontossággal magyarra fordítani szótár segítségével, illetve a modul követelményeinek megfelelő szintű anyanyelven írott szövegeket szótár segítségével a célnyelvre lefordítani.
Angol C1/1
A KER C1 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell értenie igényesebb és hosszabb szövegeket a különböző típusú szövegek széles körében, és a rejtett jelentéstartalmakat is kell tudnia érzékelni. Folyamatosan és természetes módon kell tudnia kifejezni magát, anélkül hogy keresnie kellene a szavakat, kifejezéseket. A nyelvet rugalmasan és hatékonyan kell tudnia használni társasági, tanulmányi és szakmai célokra. Világos, jól szerkesztett, részletes szöveget kell tudnia alkotni összetettebb témákban is, és eközben megbízhatóan kell alkalmaznia a szövegszerkesztési mintákat, kötőszavakat és szövegösszekötő elemeket.
Beszédértés
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek megérteni hosszú autentikus beszédekben, előadásokon, beszélgetések során, rádió vagy tv műsorokban elhangzó, a témakörök széles skáláját érintő információkat és gondolatokat, még akkor is, ha azok nem mindig világosan felépítettek.
Beszédkészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek folyékonyan és
spontán módon kifejezni személyes véleményüket, pontosan megfogalmazva elképzeléseiket és egyúttal utalva mások gondolataira is. Tudniuk kell rugalmasan és hatékonyan használni a nyelvet társadalmi és szakmai célokra, világos és részletes leírást adva összetett témákról,
belevonva altémákat és kifejtve egyes pontokat.
Olvasáskészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek megérteni különleges információkat és felismerni stílusbeli különbözőségeket hosszú és összetett tényszerű és irodalmi szövegekben, amelyek autentikus forrásokból származnak (újságok, magazinok, szabályzatok, hivatalos levelek és jelentések stb.).
Íráskészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek jól felépített leírás és elbeszélés megfogalmazására hosszabb összetett témákban, kifejezve véleményüket adekvát stílusú levélben, esszében vagy jelentésben.
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való
felkészítéskor fejlesztjük.)
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek igényes lexikájú, elvontabb témákról szóló hallott magyar nyelvű szöveget a célnyelven közvetíteni, vagy annak tartalmát a célnyelven megfelelő nyelvi eszközökkel szóban összefoglalni. Legyenek képesek az átlagosnál nehezebb célnyelvi szöveget megérteni és szótár segítségével magyar nyelvre lefordítani, illetve átlagos nehézségű olvasott szöveget a célnyelven írásban színvonalasan összefoglalni.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó a C1 KER szint moduljai között):
ambíciók/karrierépítés, egyén és társadalom, beilleszkedési problémák
együttélési formák, nemzetiségek/kisebbségek, egyházak/civil szervezetek a családok szociális helyzete, a családi támogatások rendszere, túlnépesedés/népességfogyás, család, karrier
lakáshelyzet, a lakásépítés nehézségei, a hajléktalanság és okai, lakás és
mobilitás a városi közlekedés problémái, tömegközlekedés kontra személyautó, közlekedés és környezetvédelem, az idegenforgalom, mint bevételi forrás a fogyasztói társadalom, vásárlás
Angol A2/2:
A KER A2 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell értenie olyan mondatokat és gyakrabban használt kifejezéseket, amelyek az őt közvetlenül érintő területekhez kapcsolódnak. Tudnia kell kommunikálni olyan egyszerű feladatok során, amikor közvetlen információcserére van szükség, ismerős és begyakorolt élethelyzetekben.
Tudnia kell egyszerű nyelvi eszközöket használva beszélni saját hátteréről, szűkebb környezetéről és a közvetlen szükségleteivel kapcsolatos dolgokról.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek globálisan
megérteni a személyes tapasztalatokról és egyszerű témakörökről szóló, pl. hangosbemondó által közvetített vagy reklámszöveget, valamint megérteni kifejezéseket és a leggyakrabban előforduló szavakat személyes témákban.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kommunikálni mindennapi helyzetekben, amelyek egyszerű és közvetlen információcserét igényelnek ismerős témakörökben és élethelyzetekben.
A kommunikáció során egyszerű kifejezéseket és mondatokat tudjanak használni.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kikövetkeztethető információk megkeresésére, valamint rövid, egyszerű mindennapi szöveg (pl. hirdetés, rövid utazási brosúrák, menetrendek, egyszerű magánlevelek) megértésére.
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek rövid, alapvető információkat tartalmazó szövegek (pl. egyszerű magánlevelek) megírására, tudjanak rövid feljegyzéseket készíteni és üzeneteket írni.
Közvetítői készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való felkészítéskor fejlesztjük.)
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek egyszerű magyar nyelvű szövegeket leegyszerűsített formában, szóban a célnyelvre közvetíteni. Legyenek képesek továbbá egyszerű célnyelvi írás‐ és szóbeli szöveg lényegét magyarul írásban összefoglalni.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó A2/1, A2/2 és A2/3 modulok között):
2.1. üdvözlés (találkozáskor és búcsúzáskor)
2.2. bemutat(koz)ás
2.3. köszönetnyilvánítás
2.4. figyelemfelhívás
8.1. múltbeli eseményekről és cselekvésekről szóló információkat
nyújtani és megérteni
8.2. szokványos eseményekről és cselekvésekről információkat adni és megérteni (jelen)
8.3. jövőbeli eseményekre és cselekvésekre utaló információkat adni és megérteni
Angol B1/2:
A KER B1 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak
meg kell értenie és használnia kell olyan világos és standard szövegeket, amelyek ismert témákról szólnak, és gyakori helyzetekhez kapcsolódnak a munka, az iskola, a szabadidő stb. terén. Képesnek kell lennie elboldogulni a legtöbb olyan helyzetben, amely a nyelvterületre történő utazás során adódik. Tudjon egyszerű, összefüggő szöveget alkotni olyan témákban, amelyeket ismer, vagy amelyek az érdeklődési körébe tartoznak. Legyen képes leírni élményeket, álmokat, reményeket és ambíciókat, továbbá röviden tudjon megindokolni különböző álláspontokat és terveket.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind általánosságban, mind néhány részletével együtt megérteni az átlagos beszédet ismerős témakörökben, valamint hogy megértsék az aktuális eseményekről, ill. személyes és szakmai témakörökről szóló rádió és TV programokat, ha a beszéd viszonylag lassú tempójú és tagolt.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek különböző élethelyzetekben kommunikálni és tudják egyszerű kifejezéseket használva személyes véleményüket kifejezni számukra ismerős, személyes és mindennapi témakörökben, amelyek élményeket, és eseményeket, álmokat, reményeket és ambíciókat írnak le.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek globálisan és egyes lényeges részleteiben is megérteni gyakran használt mindennapi vagy munkával kapcsolatos nyelvezetű szövegeket (pl. álláshirdetés, használati utasítás, magánlevelek stb.).
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek rövid, egyszerű szöveg megírására, amely információt és személyes véleményt tartalmaz ismerős vagy személyes témakörökben.
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való felkészítéskor fejlesztjük.)
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek átlagos nehézségű magyar nyelvű szöveg tartalmát a célnyelven szóban közvetíteni. Legyenek képesek továbbá átlagos nehézségű írott célnyelvi szöveget a stílus pontos visszaadása nélkül elfogadható pontossággal magyarra fordítani szótár segítségével, illetve szótár segítségével lexikailag és szintaktikailag az átlagosnál könnyebb magyar szöveget a célnyelvre lefordítani.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó a B1 KER szint moduljai között):
életkori sajátosságok, viselkedési szokások, divat/öltözködés/szépségápolás
szerepek a családban, férfi‐nő kapcsolat, munkahelyi kapcsolatrendszerek, család/gyermeknevelés, generációk kapcsolata és együttélése, házasság/válás/együttélési formák, bérlakás/saját tulajdonú lakás, albérlet, lakásvásárlás/lakáshitel, lakáskorszerűsítés, gépjárművezetés/közlekedési szabályok, közlekedési balesetek, közlekedés gyalogosan, kerékpáron, külföldi utazások céljai/formái vásárlási szokások, áruházláncok/csomagküldő szolgálat, kis boltok kontra bevásárlóközpontok, vásárlói reklamációk
A nyelvtudás szerepe a kommunikációban: szolgáltatások: az autóbérlés, a biztosítás és fajtái, utazási irodák/ bankok, javítások/garancia, közüzemi szolgáltatások
zenei irányzatok/zenei ízlés, könyv kontra Internet, mozi színház kontra tv, videó az időjárási előrejelzések szerepe, pontossága, időjárás és közérzet, (orvosmeteorológia), a klíma és a növény/állatvilág
Angol B2/2:
A KER B2 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell érteniük összetettebb konkrét vagy elvont témájú hallott és írott célnyelvi szövegek fő gondolatmenetét. Folyamatos és természetes módon kell tudniuk interakciót folytatni anyanyelvű beszélővel. Összefüggő, részletekre is kiterjedő szöveget kell tudniuk alkotni írásban különböző témák széles körében, és képesnek kell lenniük a gondolataikat egy aktuális témáról szóban kifejteni, véleményüket indokolni.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind globálisan,
mind egyes részleteiben megérteni hosszabb beszédet, előadást,
beszélgetéseket, rádió és TV programokat, sőt vitákat is, ha az ismerős
témában zajlik.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kommunikálni ismerős témákban és élethelyzetekben, ki tudják fejezni véleményüket érdeklődési körüknek széles skáláján. Képesnek kell lenniük anyanyelvi beszélőkkel nehézség nélkül folyékonyan és spontán módon kommunikálni.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind globálisan, mind részleteiben a modul nyelvi követelményeinek megfelelő nehézségű különböző szövegeket megérteni, amelyek aktuális problémákról szólnak, és amelyekben a szövegalkotók különböző nézeteket vallanak, beleértve a kortárs irodalmi prózát is.
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek világosan, részletekre is kitérve fogalmazni, információt és személyes véleményt átadni saját érdeklődési területüknek széles skáláján (pl. esszék, jelentések).
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való
felkészítéskor fejlesztjük.) A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mindennapi élethelyzetekben és munkahelyi szituációkban mások gondolatait szóban a célnyelven közvetíteni. Legyenek képesek továbbá átlagos nehézségű írott célnyelvi szöveget durva stílustörés nélkül elfogadható pontossággal magyarra fordítani szótár segítségével, illetve a modul követelményeinek megfelelő szintű anyanyelven írott szövegeket szótár segítségével a célnyelvre lefordítani.
Angol C1/2:
A KER C1 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell értenie igényesebb és hosszabb szövegeket a különböző típusú szövegek széles körében, és a rejtett jelentéstartalmakat is kell tudnia érzékelni. Folyamatosan és természetes módon kell tudnia kifejezni magát, anélkül hogy keresnie kellene a szavakat, kifejezéseket. A nyelvet rugalmasan és hatékonyan kell tudnia használni társasági, tanulmányi és szakmai célokra. Világos, jól szerkesztett, részletes szöveget kell tudnia alkotni összetettebb témákban is, és eközben megbízhatóan kell alkalmaznia a szövegszerkesztési mintákat, kötőszavakat és szövegösszekötő elemeket.
Beszédértés
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek megérteni hosszú autentikus beszédekben, előadásokon, beszélgetések során, rádió vagy tv műsorokban elhangzó, a témakörök széles skáláját érintő információkat és gondolatokat, még akkor is, ha azok nem mindig világosan felépítettek.
Beszédkészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek folyékonyan és
spontán módon kifejezni személyes véleményüket, pontosan megfogalmazva elképzeléseiket és egyúttal utalva mások gondolataira is. Tudniuk kell rugalmasan és hatékonyan használni a nyelvet társadalmi és szakmai célokra, világos és részletes leírást adva összetett témákról,
belevonva altémákat és kifejtve egyes pontokat.
Olvasáskészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek megérteni különleges információkat és felismerni stílusbeli különbözőségeket hosszú és összetett tényszerű és irodalmi szövegekben, amelyek autentikus forrásokból származnak (újságok, magazinok, szabályzatok, hivatalos levelek és jelentések stb.).
Íráskészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek jól felépített leírás és elbeszélés megfogalmazására hosszabb összetett témákban, kifejezve véleményüket adekvát stílusú levélben, esszében vagy jelentésben.
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való
felkészítéskor fejlesztjük.)
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek igényes lexikájú, elvontabb témákról szóló hallott magyar nyelvű szöveget a célnyelven közvetíteni, vagy annak tartalmát a célnyelven megfelelő nyelvi eszközökkel szóban összefoglalni. Legyenek képesek az átlagosnál nehezebb célnyelvi szöveget megérteni és szótár segítségével magyar nyelvre lefordítani, illetve átlagos nehézségű olvasott szöveget a célnyelven írásban színvonalasan összefoglalni.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó a C1 KER szint moduljai között):
ambíciók/karrierépítés, egyén és társadalom, beilleszkedési problémák
együttélési formák, nemzetiségek/kisebbségek, egyházak/civil szervezetek a családok szociális helyzete, a családi támogatások rendszere, túlnépesedés/népességfogyás, család, karrier
lakáshelyzet, a lakásépítés nehézségei, a hajléktalanság és okai, lakás és
mobilitás a városi közlekedés problémái, tömegközlekedés kontra személyautó, közlekedés és környezetvédelem, az idegenforgalom mint bevételi forrás a fogyasztói társadalom, vásárlás
Angol A2/3:
A KER A2 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell értenie olyan mondatokat és gyakrabban használt kifejezéseket, amelyek az őt közvetlenül érintő területekhez kapcsolódnak. Tudnia kell kommunikálni olyan egyszerű feladatok során, amikor közvetlen információcserére van szükség, ismerős és begyakorolt élethelyzetekben.
Tudnia kell egyszerű nyelvi eszközöket használva beszélni saját hátteréről, szűkebb környezetéről és a közvetlen szükségleteivel kapcsolatos dolgokról.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek globálisan
megérteni a személyes tapasztalatokról és egyszerű témakörökről szóló, pl. hangosbemondó által közvetített vagy reklámszöveget, valamint megérteni kifejezéseket és a leggyakrabban előforduló szavakat személyes témákban.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kommunikálni mindennapi helyzetekben, amelyek egyszerű és közvetlen információcserét igényelnek ismerős témakörökben és élethelyzetekben.
A kommunikáció során egyszerű kifejezéseket és mondatokat tudjanak használni.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kikövetkeztethető információk megkeresésére, valamint rövid, egyszerű mindennapi szöveg (pl. hirdetés, rövid utazási brosúrák, menetrendek, egyszerű magánlevelek) megértésére.
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek rövid, alapvető információkat tartalmazó szövegek (pl. egyszerű magánlevelek) megírására, tudjanak rövid feljegyzéseket készíteni és üzeneteket írni.
Közvetítői készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való felkészítéskor fejlesztjük.)
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek egyszerű magyar nyelvű szövegeket leegyszerűsített formában, szóban a célnyelvre közvetíteni. Legyenek képesek továbbá egyszerű célnyelvi írás‐ és szóbeli szöveg lényegét magyarul írásban összefoglalni.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó A2/1, A2/2 és A2/3 modulok között):
2.1. üdvözlés (találkozáskor és búcsúzáskor)
2.2. bemutat(koz)ás
2.3. köszönetnyilvánítás
2.4. figyelemfelhívás
8.1. múltbeli eseményekről és cselekvésekről szóló információkat
nyújtani és megérteni
8.2. szokványos eseményekről és cselekvésekről információkat adni és megérteni (jelen)
8.3. jövőbeli eseményekre és cselekvésekre utaló információkat adni és megérteni
Angol B1/3:
A KER B1 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak
meg kell értenie és használnia kell olyan világos és standard szövegeket, amelyek ismert témákról szólnak, és gyakori helyzetekhez kapcsolódnak a munka, az iskola, a szabadidő stb. terén. Képesnek kell lennie elboldogulni a legtöbb olyan helyzetben, amely a nyelvterületre történő utazás során adódik. Tudjon egyszerű, összefüggő szöveget alkotni olyan témákban, amelyeket ismer, vagy amelyek az érdeklődési körébe tartoznak. Legyen képes leírni élményeket, álmokat, reményeket és ambíciókat, továbbá röviden tudjon megindokolni különböző álláspontokat és terveket.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind általánosságban, mind néhány részletével együtt megérteni az átlagos beszédet ismerős témakörökben, valamint hogy megértsék az aktuális eseményekről, ill. személyes és szakmai témakörökről szóló rádió és TV programokat, ha a beszéd viszonylag lassú tempójú és tagolt.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek különböző élethelyzetekben kommunikálni és tudják egyszerű kifejezéseket használva személyes véleményüket kifejezni számukra ismerős, személyes és mindennapi témakörökben, amelyek élményeket, és eseményeket, álmokat, reményeket és ambíciókat írnak le.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek globálisan és egyes lényeges részleteiben is megérteni gyakran használt mindennapi vagy munkával kapcsolatos nyelvezetű szövegeket (pl. álláshirdetés, használati utasítás, magánlevelek stb.).
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek rövid, egyszerű szöveg megírására, amely információt és személyes véleményt tartalmaz ismerős vagy személyes témakörökben.
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való felkészítéskor fejlesztjük.)
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek átlagos nehézségű magyar nyelvű szöveg tartalmát a célnyelven szóban közvetíteni. Legyenek képesek továbbá átlagos nehézségű írott célnyelvi szöveget a stílus pontos visszaadása nélkül elfogadható pontossággal magyarra fordítani szótár segítségével, illetve szótár segítségével lexikailag és szintaktikailag az átlagosnál könnyebb magyar szöveget a célnyelvre lefordítani.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó a B1 KER szint moduljai között):
életkori sajátosságok, viselkedési szokások, divat/öltözködés/szépségápolás
szerepek a családban, férfi‐nő kapcsolat, munkahelyi kapcsolatrendszerek, család/gyermeknevelés, generációk kapcsolata és együttélése, házasság/válás/együttélési formák, bérlakás/saját tulajdonú lakás, albérlet, lakásvásárlás/lakáshitel, lakáskorszerűsítés, gépjárművezetés/közlekedési szabályok, közlekedési balesetek, közlekedés gyalogosan, kerékpáron, külföldi utazások céljai/formái vásárlási szokások, áruházláncok/csomagküldő szolgálat, kis boltok kontra bevásárlóközpontok, vásárlói reklamációk
A nyelvtudás szerepe a kommunikációban: szolgáltatások: az autóbérlés, a biztosítás és fajtái, utazási irodák/ bankok, javítások/garancia, közüzemi szolgáltatások
zenei irányzatok/zenei ízlés, könyv kontra Internet, mozi színház kontra tv, videó
az időjárási előrejelzések szerepe, pontossága, időjárás és közérzet, (orvosmeteorológia), a klíma és a növény/állatvilág
Angol B2/3:
A KER B2 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell érteniük összetettebb konkrét vagy elvont témájú hallott és írott célnyelvi szövegek fő gondolatmenetét. Folyamatos és természetes módon kell tudniuk interakciót folytatni anyanyelvű beszélővel. Összefüggő, részletekre is kiterjedő szöveget kell tudniuk alkotni írásban különböző témák széles körében, és képesnek kell lenniük a gondolataikat egy aktuális témáról szóban kifejteni, véleményüket indokolni.
Beszédértés:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind globálisan,
mind egyes részleteiben megérteni hosszabb beszédet, előadást,
beszélgetéseket, rádió és TV programokat, sőt vitákat is, ha az ismerős
témában zajlik.
Beszédkészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek kommunikálni ismerős témákban és élethelyzetekben, ki tudják fejezni véleményüket érdeklődési körüknek széles skáláján. Képesnek kell lenniük anyanyelvi beszélőkkel nehézség nélkül folyékonyan és spontán módon kommunikálni.
Olvasáskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mind globálisan, mind részleteiben a modul nyelvi követelményeinek megfelelő nehézségű különböző szövegeket megérteni, amelyek aktuális problémákról szólnak, és amelyekben a szövegalkotók különböző nézeteket vallanak, beleértve a kortárs irodalmi prózát is.
Íráskészség:
A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek világosan, részletekre is kitérve fogalmazni, információt és személyes véleményt átadni saját érdeklődési területüknek széles skáláján (pl. esszék, jelentések).
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való
felkészítéskor fejlesztjük.)A hallgatókat felkészítjük arra, hogy képesek legyenek mindennapi élethelyzetekben és munkahelyi szituációkban mások gondolatait szóban a célnyelven közvetíteni. Legyenek képesek továbbá átlagos nehézségű írott célnyelvi szöveget durva stílustörés nélkül elfogadható pontossággal magyarra fordítani szótár segítségével, illetve a modul követelményeinek megfelelő szintű anyanyelven írott szövegeket szótár segítségével a célnyelvre lefordítani.
Angol C1/3
A KER C1 szintű tananyagegységek keretében a nyelvtanulónak meg kell értenie igényesebb és hosszabb szövegeket a különböző típusú szövegek széles körében, és a rejtett jelentéstartalmakat is kell tudnia érzékelni. Folyamatosan és természetes módon kell tudnia kifejezni magát, anélkül hogy keresnie kellene a szavakat, kifejezéseket. A nyelvet rugalmasan és hatékonyan kell tudnia használni társasági, tanulmányi és szakmai célokra. Világos, jól szerkesztett, részletes szöveget kell tudnia alkotni összetettebb témákban is, és eközben megbízhatóan kell alkalmaznia a szövegszerkesztési mintákat, kötőszavakat és szövegösszekötő elemeket.
Beszédértés
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek megérteni hosszú autentikus beszédekben, előadásokon, beszélgetések során, rádió vagy tv műsorokban elhangzó, a témakörök széles skáláját érintő információkat és gondolatokat, még akkor is, ha azok nem mindig világosan felépítettek.
Beszédkészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek folyékonyan és
spontán módon kifejezni személyes véleményüket, pontosan megfogalmazva elképzeléseiket és egyúttal utalva mások gondolataira is. Tudniuk kell rugalmasan és hatékonyan használni a nyelvet társadalmi és szakmai célokra, világos és részletes leírást adva összetett témákról,
belevonva altémákat és kifejtve egyes pontokat.
Olvasáskészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek megérteni különleges információkat és felismerni stílusbeli különbözőségeket hosszú és összetett tényszerű és irodalmi szövegekben, amelyek autentikus forrásokból származnak (újságok, magazinok, szabályzatok, hivatalos levelek és jelentések stb.).
Íráskészség:
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek jól felépített leírás és elbeszélés megfogalmazására hosszabb összetett témákban, kifejezve véleményüket adekvát stílusú levélben, esszében vagy jelentésben.
Közvetítési készség: (Ezt a készséget a kétnyelvű nyelvvizsgákra való
felkészítéskor fejlesztjük.)
A részt vevőket felkészítjük arra, hogy képesek legyenek igényes lexikájú, elvontabb témákról szóló hallott magyar nyelvű szöveget a célnyelven közvetíteni, vagy annak tartalmát a célnyelven megfelelő nyelvi eszközökkel szóban összefoglalni. Legyenek képesek az átlagosnál nehezebb célnyelvi szöveget megérteni és szótár segítségével magyar nyelvre lefordítani, illetve átlagos nehézségű olvasott szöveget a célnyelven írásban színvonalasan összefoglalni.
Témakörök (tankönyv/tananyag alapján megosztandó a C1 KER szint moduljai között):
ambíciók/karrierépítés, egyén és társadalom, beilleszkedési problémák
együttélési formák, nemzetiségek/kisebbségek, egyházak/civil szervezetek a családok szociális helyzete, a családi támogatások rendszere, túlnépesedés/népességfogyás, család, karrier
lakáshelyzet, a lakásépítés nehézségei, a hajléktalanság és okai, lakás és
mobilitás a városi közlekedés problémái, tömegközlekedés kontra személyautó, közlekedés és környezetvédelem, az idegenforgalom mint bevételi forrás a fogyasztói társadalom, vásárlás
A képzések tervezett befejezési dátuma: 2026.05.28.